wat is het verband tussen het zenuwstelstel en homeopathie?

wat gebeurt er in het zenuwstelsel tijdens een homeopathische behandeling?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

Homeopathie is boerenbedrog. Hoogstens treedt een placebo-effect op; als je maar genoeg denkt dat het werkt kan dat misschien zelfgenezend werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Goed antwoord - mits je met 'homeopathie' alleen de klassieke homeopathie (de enige echte homeopathie) bedoelt. Er zijn mensen die vinden dat ook kruidengeneeskunde (fytotherapie) onder de noemer 'homeopathie' valt. Als je die bredere definitie hanteert, kan er wel degelijk sprake zijn van een echte werkzaamheid.
tegenstanders zeggen dat er niets gebeurd, voorstanders zeggen dat er van alles kan gebeuren.

er kan dus een verband zijn, maar waarom er een verband onstaat daar kan je lang of kort over praten.

meer info vind de link.

gezondheidsproducten vallen niet onder homeopatische geneesmiddelen overigens. dus een drankje van vd Vogel kan ondersteunen, maar is daarmee nog geen genezend middel.

van baat het neit schaadt het niet kan je ook niet spreken. als je bv teveel kruiden eet #kan# het wel degelijk nare gevolgen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Homeopathische middelen middelen hebben dezelfde uitwerking op de hersenen als medicijnen maar dan in lichtere mate.
Het leuke vind ik dat tegenstanders van homeopathie wel het gebruik c.q.werking van medicijnen erkennen van onderzoekers die hun kennis haalden uit de natuur.
Ik denk hierbij o.a. aan Pasteur en Fleming.
De kennis van werkzame stoffen tegen ziekten en kwalen worden heel vaak uit plantenkunde gehaald waarna ze deze stoffen in geconcentreerde vorm aanbieden.