Is het waar dat mannen beter tegen alcohol kunnen dan vrouwen?

Is dit medisch onderzocht of is het eenverzonnen iets?

Toegevoegd na 5 minuten:
spel fout, ik bedoel een verzonnen iets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou echt niet, ik kan zo 2 flessen martini naar achtergooien, maar mijn vader en broer daar in tegen....
Amadea
12 jaar geleden
Net als de Grieken zeker, maar dan in plaats van het leeggedronken glaasje de volle flessen...

Het beste antwoord

Jazeker, dat is onderzocht. Vrouwen zijn in het algemeen sneller onder invloed dan mannen, omdat vrouwen meer vet en minder spieren hebben dan mannen. In spierweefsel zit meer water dan in vet, waardoor alcohol wordt verdund. Een andere factor die het verschil verklaart, is dat de geslachtshormonen van vrouwen van invloed zijn op de alcoholconcentratie in het bloed.
Recent onderzoek doet ook vermoeden dat het vrouwelijk brein gevoeliger is voor alcohol dan het mannelijke brein. Tenslotte speelt het feit dat vrouwen doorgaans kleiner van postuur zijn dan mannen een rol.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag en antwoord uit hetzelfde boekje/hoekje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje wel.

Andere antwoorden (1)

Je vergeet nog wat: de lever van de vrouw in kleiner. Maar een + voor je antwoord.