Als er nooit geen oorlogen waren geweest,en nooit geen epidimieen,zouden er dan te veel mensen op deze aarde zijn.?

Er stierven mensen door oorlogen en epedimieen,als deze mensen nooit gestorven waren,en die hadden ook weer kinderen gekregen,en de kinderen weer kinderen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Dat weten we niet, aangezien dat niet gebeurd.
Er is echter wel een theorie dat oorlogen & ziekte juist komen als er overbevolking dreigt. Als een cirkel: gezond aantal mensen -> overbevolking -> oorlog/ziekte -> veel mensen sterven -> gezond aantal mensen -> overbevolking, enzovoorts. In dit rijtje vallen ook hongersnoden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat klopt. +1

Andere antwoorden (5)

Dan hadden we nu 300 miljard mensen op zijn minst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet eens mogelijk. Dat kan de wereld niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van die onzin die de vraagsteller vraagt?
Dan komen dingen als voedsel- en watertekorten opspelen om de bevolking te verlagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou er wel andere oorlog zijn geweest door de overbevolking
en hongersnodenen ziektes zouden zouden waarschijnlijk wel ergens anders hebben toegeslagen.
dus die vraag is eigenlijk simpelweg niet in een werkelijkheid om te zetten.
14 jaar geleden
En wat als er nooit anticonceptie was geweest? En als de paus niet had bestaan, en wat als we slechts een draagtijd van 9 weken hadden gehad? Vele vragen, maar eigenlijk allen zonder al te zinnig antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, juist niet. Je ziet dat in ontwikkelde en stabiele landen het aatal geboortes sterk afneemt. Terwijl in instabielere regio's kinderen vaak je oude dag garanderen waardoor men veel meer kinderen krijgt.