Wat bedoelen ze met ganzen vergassen bij schiphol?

Er stond iets in de krant over dat ze ganzen bij schiphol vergassen...
Hoe doen ze dat?
Die moet je dan toch eerst vangen?
En je kan toch net zo goed hun nek omdraaien ipv vergassen?

(gelezen in de krant Sp!ts)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de dierenbescherming daar achterkomt kunnen ze Schiphol wel sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het behoorlijk sick. Als dank voor de inspiratie het vliegtuig uit te vinden, worden ze massaal vergast, omdat ze in de weg vliegen.

Het beste antwoord

Door grote concentraties CO2 te produceren, krijgen de ganzen geen lucht meer, warm CO2 stijgt op en je kunt zodoende bellen CO2 veroorzaken die vluchten ganzen doet sterven (zelfs tijdens het vliegen)
Voor mensen is gedood worden door CO2 heel erg, je verstikkingindicator is CO2 gestuurd, je krijgt dan het gevoel dat je stikt als je een hap CO2 uit een ballon zou nemen (NIET DOEN!).
Zo testen longartsen je gevoeligheid voor hyperventilatie, het wekt dan meestal ook een paniekaanval op.
Niet prettig om zo te sterven.

Bij CO treedt dit effect niet op, je valt dan is slaap om nooit meer wakker te worden. Velen sterven in het begin van het stookseizoen aan CO vergiftiging, wat het bloed onwerkzaam maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het vergassen van vogels gebeurt (bv eendagskuikens) meestal door middel van CO2, dus koolzuurgas. Inderdaad moet je ze dan eerst in een bak doen of iets dergelijks want koolzuurgas is zwaarder dan lucht.

Ik denk dat men denkt dat gas diervriendelijker is (in de ogen van sommige mensen) dan vergassen.

Wat de dieren er zelf van denken is niet bekend omdat men denkt dat dieren niet kunnen denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kop eraf hakken lijkt me toch pijn- en stresslozer dan een minuten lange vergiftiging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij dus ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De nek omdraaien, dus het ruggemerg breken, zoals Fiets 12 stelt, is niet hetzelfde als de kop afhakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dit een troll? Het is niet bekend wat ze denken omdat men denkt dat dieren niet denken? Denkception, yo dawg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitleg nodig?