waar komt het griepvirus vandaan?

waar komt het griepvirus oorspronkelijk vandaan en hoe is het onstaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
4.9K

Antwoorden (3)

Ik heb ooit daar een uitleg over gehad, ik vond het toen zeer mogelijk.

Het is telkens dezelfde virus maar die zich aanpast of resistent word op medicijnen.
Stel: de virus begint in China gaat zo naar europa naar amerika japan en weer naar china dus de wereld rond, dat duurt zeg maar een jaar, in die tijd verander de virus iets en zo krijg je griepgolven en moeten er weer griepprikken gehaald worden. Sommige mensen hebben elke jaar de griep maar sommige bijna nooit, dat komt omdat diegene net iets meer antistoffen bij zich hebben om de griep te krijgen en hebben van zichzelf al stoffen om de griep tegen te gaan, net zoals mensen krijgen die de griepprik krijgen. Maar eens in de paar jaar krijgen zij ook de griep.

En aangezien die virus al stamt uit de tijd van de begin van de jaren is het niet gek dat het blijft ronddwalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Virussen (DNA en RNA virussen ) zijn ontstaan in de tijd dat DNA en RNA is onstaan, en zijn een apart onderdeel van de biologie. Ze zijn op zich niet levend maar ze kunnen zichzelf wel vermeerderen in een cel.

Toegevoegd na 8 minuten:
En elk virus is weer gespecialiseerd in zijn gastheer. Sommige virussen besmetten alleen mensen, andere alleen konijnen, en andere weer specifieke planten of bacterien.

Toegevoegd na 11 minuten:
De kieskeurigheid van virussen kan erg groot zijn. Zo besmet het HIV virus alleen bepaalde cellen van het imuun systeem(CD4+ T-cellen)

Toegevoegd na 14 minuten:
Met andere woorden het griep virus bestaat al even lang als de mens bestaat ,en waarschijnlijk (veel) langer

Toegevoegd na 41 minuten:
Waarom zijn er cellen (leven) en waarom zijn er virussen zijn dus eigenlijk vragen die heel erg op elkaar lijken en niet te beantwoorden zijn (wetenschappelijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door kosmische straling. Wat voor straling is onbekend. Wat anders?
Zo ontstaat ook regen. Er zijn genoeg dwazen die ons proberen uit te leggen dat regen ontstaat doordat de zee verdampt en daardoor wolken ontstaan die dan ergens anders buiten de pot gaan pissen.