Wanneer weetje of je een goed imuum-systeem hebt?

Je mhc genen zorgen voor je weerstand. Maar hoe weetje dat die goed zijn en kan je die versterken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
btw het is iMMuuN-systeem

Antwoorden (7)

Hangt van heel veel factoren af. Je immuun systeem is in NL misschien heel "actief" (je bent weinig of nooit ziek) , maar dat kan in ander landen weer heel andere waarden opleveren.

Heel kort gezegd mag je veronderstellen dat als je gezond leeft, je lichaam het het langst uithoudt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier heeft Bruce Lipton veel over gezegd... Hij maakt duidelijk dat de weerstand in elke cel gemaakt wordt...

http://video.google.com/videoplay?docid=-8506668136396723343#

Dus hij kan het veel beter zeggen dan ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet dat je een goed immuunsysteem hebt, wanneer jij bijna nooit ziek wordt, terwijl familieleden en collega's wel ziek thuis moeten blijven, of zwaar snotterend rondlopen. Of wanneer jij je twee daagjes wat moe en duf voelt, met lichte hoofdpijn, terwijl veel anderen een week of langer thuis moeten blijven vanwege een griep.

Het kan best zijn dat jouw immuunsysteem hier wel heel goed werkt, maar totaal niet is toegesneden op de uitdagingen van bijvoorbeeld een tropenland. De enige manier om dat uit te vinden is: in de praktijk.

Je genen kun je niet versterken. Die werken op een betere of slechtere manier samen, daar doe je niets aan.

Het enige dat je kunt doen is het potentieel dat je genen je geven, maximaal benutten. Als je bijvoorbeeld redelijk goede genen hebt, maar je eet elke dag patat met kroket, zal je weerstand toch laag zijn, ondanks je goede genen.

Ik denk dat ik hier niet hoef uit te leggen hoe je het potentieel van je genen maximaal aanwendt.
Cryofiel
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Hihi, bloos... Laten we maar afwachten wat de vraagsteller ervan vindt.
Als je geen last krijgt van de Mexicaanse griep, kun je stellen dat een groot gedeelte van je immuunsysteem in orde is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet ziek wordt, is je immuunsysteem in orde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je honderd en tien wordt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt je immuunsysteem wakker houden door jezelf bloot te stellen aan bacteriën en virussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet zelf of je een goed werkend immuunsysteem hebt of niet. Vergelijk het met de omgeving.

Je kunt het versterken bijvoorbeeld met homeopatische middelen. Daar gaat een extra prikkel voor je immuunsysteem van uit, waardoor je lichaam tracht zelf de ziekte te overwinnen.

over homeopathie kan je meer informatie vinden bij:
http://www.homeopathie.net/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Homeopathie