Wat is de functie van DMT?

Toegevoegd na 4 minuten:
Althans, wat is de meest vooraanstaande theorie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga je er vanuit dat alles een functie heeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op jouw reactie na wel, ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar zonder gekheid, dat is best een goeie vraag. Ik denk wel dat alles in het lichaam een functie heeft, ik denk niet dat overbodige accessoires er voor de sier ingepropt worden.

Het beste antwoord

De functie van de stof is NOG niet duidelijk, al blijkt uit onderzoek dat DMT mogelijk een rol speelt bij schizofrenie, bijna-doodervaringen en visueel dromen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is een stof met psychoactieve eigenschappen die in het lichaam en synthetisch kan worden gemaakt. Het is een heel verhaal wat ik niet ga overtypen maar je hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine kunt lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vroeg niet wat het was, maar wat de functie was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat er: het heeft psychoactieve eigenschappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt het zelf al, dat is een eigenschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het bijvoeglijk naamwoord bij eigenschap "psychoactieve"geeft de functie aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, dus de functie van DMT is dat het psychoactief is?
Juist...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat het een psychoactieve werking heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je nou de functie van die psychoactieve werking vind, dan heb je de werkelijke functie van DMT.
Dat is de vraag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Psychoactieve werking is geen functie maar het gevolg van het gebruik van DMT.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, en de vraag is wat de functie is...
Of terwijl 25 min lang zwaar hard trippen, je komt dan in een andere dimensie en hebt kans op bijna dood ervaringe