Hebben ook indianen in europa bestaan?

Wat betreft de noord en zuid amerika weet ik wel, maar de rest van de wereld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Het antwoord is ja.

Volgens de archeologen Dennis Stanford en Bruce Bradley zijn de eerste Indianen vanuit Europa met boten (waarschijnlijk de rand van de ijskap volgend) naar Amerika gekomen. Zij baseren hun theorie grotendeels op de overeenkomsten tussen de Cloviscultuur en de Solutréencultuur uit de Europese prehistorie. Genetisch onderzoek lijkt overeenkomsten tussen de Ojibwa en Europeanen te suggereren, hoewel critici hun vraagtekens stellen bij dit onderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je bedoelt of er indianen (foute benaming overigens) fysiek hebben geleefd in Europa o.i.d. : Ja, ik kan met haast niet voorstellen dat er na de ontdekking van Amerika er geen enkele "indiaan" naar Europa o.i.d. is gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het antwoord is duidelijk Nee..
want toen columbus in amerika aankwam dacht hij dat hij in india was aangekomen, daarom noemde hij de primitieve stam die daar woonde ook indianen...