Het is niet erg als het even is, maar je moet hem natuurlijk niet de hele tijd in dat kleine ding laten zitten, want hij heeft toch niet de natuurlijke vorm van zijn rug als hij daar in staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hamsters zijn zo klein dat dat soort dingen er niet toe doen. De krachten die op het lichaam werken zijn klein door de geringe hefboomwerking (rug is kort) en vooral doordat het gewicht van alle drie de lichaamsmaten afhangt lengte*breedte*hoogte. De sterkte van botten en spieren die de krachten moeten opvangen neemt af met de oppervlakte. Daarom kunnen hamsters en degelijke ook rennen met gebogen pootjes, het kost ze geen moeite om hun eigen gewicht te dragen.
Als je een hamster neemt van 6 cm is het gewicht ongeveer 6*2*2 = 24 gram. Een mens van 180 cm weegt 70 000 gram.