Kan ik met iedere partner even sterke/gezonde kinderen krijgen?

Maakt het dus wat uit met welke partner ik het bed deel of kan ik met iedere partner even sterke en gezonde kinderen krijgen. Oké , familie leden en naasten daarvan uitgezonderd die doen niet mee in deze race. Mijn vriend heeft namelijk geen ziektes die in zijn familie voorkomen en ik ook niet. Krijg ik dan net zulke sterke kinderen met hem als met een andere willekeurige man die ook gezond en sterk is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Dat kun je nooit voorspellen. Twee gezonde ouders kunnen een kind baren met ziektes, en vice versa. Genetische overdraagbaarheid in zowel ziekte als gezondheid is alleen van betekenis als je praat over kansen, zekerheden zijn er niet snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee natuurlijk niet of je kan zeggen ja tuurlijk kan dat... Het hangt ervan af namelijk... Want is allemaal min of meer toeval... Ook in een hele gezond ouderpaar kan een begindeling tot foutjes lijden... Dus ook bij gezonde ouders komt spontane abortus voor... Wellicht net zo veel als bij mensen die een genetisch defect hebben, buiten hun eigen genetisch defect om dan...

Maar de kans is wel even groot, met een andere gezonde man en je eigen man... Het is maar net hoe het zich afspeelt in de beginperiode...

zodoende...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk niet, iedereen heeft het risico op minder gezondere kinderen dan de ouders zelf!