Wat betekent 'gerede kans' in de zin van 'Er bestaat een gerede kans dat alle tumoren kunnen worden vernietigd'? is dit woord algemeen gebruikelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
16.1K

Antwoorden (2)

De kans is redelijk (groot) dat alle tumoren kunnen worden vernietigd.

Ook zou er kunnen staan:
Er bestaat een reële kans dat ...enz.

Ja, dit woord is vrij gebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet een heel erg gebruikelijk woord in de dagelijkse communicatie.
Het wordt vooral gebruikt in de medische en in de justitiele wereld.

Gerede twijfel [=scepsis] of de waarheid gesproken is.
Een aanbod van gerede betaling.........blah blah..
Dat soort zinnen.

In de ecyclo online vind ik alleen maar
gerede
1) Gemakkelijke

Je spreekt niet over een gemakkelijke kans, maar
het betekent dus dat er een behoorlijk grote kans is.