Wat zijn de gevolgen van het eten van aluin?

Het betreft eigenlijk een korte film van Laurel and Hardy a.k.a. de dikke en de dunne.

In het korte filmpje tit for tat (http://nl.wikipedia.org/wiki/Tit_for_Tat)
Strooit de kruidenier op een bepaald punt aluin over een of ander eten wat Stan en Oliver steeds pakken als ze de winkel uit lopen.

Vervolgens hebben ze moeite met praten, wat blijkbaar dus komt door het aluin. Na het drinken van water gaat dit weg.

Nu vraag ik mij dus af: Is dit simpelweg aluin: MIMIII(SO4)2 . 12 H2O? (http://nl.wikipedia.org/wiki/Aluin)

En waarom hebben ze moeite met praten, wat zit er in aluin dat dit veroorzaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het stelp ook bloeden van kleine (scheer wondjes) ps niet iemand Vd grap dit te eten geven ,is gevaarlijk en zeer ongezond .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt. als je het een goeie vraag vind kun je ook op de knop klikken! =)

Het beste antwoord

Door het innemen van aluin krijg je een hele, hele droge mond.
Aluin absorbeert vocht, daarom werd/wordt het ook vaak toegepast in deodorants.

Aluin werd in de jaren '20 en '30 veel toegepast als grap-element in verschillende comedy's, het effect van aluin werd dan natuurlijk ontzettend overdreven. Vooral in tekenfilmpjes is dit element vaker opgenomen, zoals in Bugs Bunny's cartoon Long Haired Hare.

Zie onderstaande bron, onder kopje 'in popular culture' en onder note 8.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp is de reactie van Stan en Laurel geacteerd i.p.v. waarheid (klinkt logisch) en om het toch waarheid te laten lijken drinken ze daarna water?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is vast en zeker geacteerd, aluin heeft een hele vieze smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duidelijk