De huisvlieg eet vrijwel alles, zowel plantaardig als dierlijk. Bijna alles wat mensen eten kan ook als voedsel voor de huisvlieg dienen; beschimmeld of in staat van ontbinding doet er voor de vlieg niet toe.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vliegen kunnen trouwens geen voedsel verkleinen, dus het voedsel moet enigszins vloeibaar zijn zodat ze het kunnen opzuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je reactie(s). Maar je zegt dat het enigzins vloeibaar moet zijn. Dat is een behoorlijke beperking tot je eerdere "vrijwel alles". Waaraan moet ik dan denken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die beperking valt wel mee. In principe zijn heel veel zaken (die wij eten) enigszins vloeibaar. Denk aan salades, broodbeleg, maar ook aan mest of traanvocht. Een droog volkorenkoekje zul je bijvoorbeeld niet snel een vlieg op vinden, maar over het algemeen is bijna alles enigszins vloeibaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zuigen dus uit producten alleen de vloeistof, de vaste bestanddelen worden niet opgegeten. Uit mest valt bijvoorbeeld veel vocht te zuigen, uit een droog koekje niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je !