dit wordt zeeschuim genoemd, en vaak in vogellkooien gehangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn nogal wat geslachten van inktvissen en de benaming voor de inwendige schelp verschilt. Er zijn ook papiernautilussen (argonaut) die een spiraalvormige schelp van een papierachtige substantie produceren als broedkamer. De inwendige schelp van een pijlinktvis is hoornachtig en staafvormig en wordt "gladius" genoemd. De inktvis spirula heeft een spiraalschelp van kalk. De schelp van de zeekat wordt inderdaad zeeschuim genoemd en is het meest bekend.