De lijken die begraven worden, worden door wormen gegeten maar waar komen die wormen vandaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Antwoorden (3)

De grondzit vol wormen. En dat is maar goed ook, ze houden de aarde 'luchtig'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook wormen planten voort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen wormen die in de grond zitten! Er zitten in het lichaam ook bacteriën. Zodra je dood gaat heb je ook geen afweersysteem meer.. Die beestjes eten je dus ook langzaam
op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het hebt over wormen,bedoel je daarmee dan regenwormen?
Dan moet ik je teleurstellen want regenwormen eten niet van een lijk,ze graven dan wel in de grond maar nooit zo diep dat ze op die diepte zouden kunnen geraken waar op het kerkhof de lijken begraven liggen.
In werkelijk is het zo dat een lijk voornamelijk word verteerd door alle bacterien die bij leven al in het lichaam zitten;en de bactrerien die in de grond zitten komen er dan ook nog eens bij,en geen enkele worm.
Zelfs bij een lijk dat gewoon buiten op de grond licht,daar komt geen enkele regenworm aan,ook geen andere soort worm.
Regenwormen eten voornamelijk de aarde,en filteren daar het voor hen voedzame eruit,om dan vervolgens de gefilterde aarde er weer uit te poepen,dat maakt de aarde luchtig.
Wel zijn het de vliegen,die in en op het lijk eitjes leggen,eitjes waar vliegenlarven (maaien) uitkomen,en ja,deeze maaien eten dood vlees.
En mieren komen ook op de geur van een lijk af en mieren eten vlees.
En eventuele kleine en grote roofdieren en knaagdieren eten daarvan,zoals de wolf,de vos,de rat,de muis,en wespen eten daar ook van en verschillende soorten kevers en andere incekten.
En natuurlijk alle bacterien in en buiten het lichaam.