Waarom moeten mensen zo vaak plassen als er iets spannends staat te gebeuren?

Bijvoorbeeld: Een presentatie of een finale.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Spanning en spanning is dubbel... Spanning in het leven plus spanning in de blaas, dat kan snel te veel worden, dus doen ze dat wat ze kunnen om de opgetelde spanning te verlichten... Dan ontspannen ze dus hun blaas in een bezoekje naar het toilet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Iedereen is anders gebouwd, iedereen gaat anders om met spanningen. Bij de een resulteert het in hoofdpijn, de ander krijgt last van de maag, etc.

Maar wat jij noemt heeft niet zoveel met spanning te maken, meer met 'voorbereiding'. Als je op reis gaat, dan zorg je dat je eerst naar het toilet gaat voordat je de deur uit gaat. Deze voorbereiding heeft zich bij velen als een soort reflex omgezet naar een toiletbezoek voordat je 'iets gaat doen'. Dat kan van alles zijn: avondmaaltijd nuttigen, naar bed gaan, een film kijken.