Helaas kan ik je alleen antwoord geven op de tweede; het lijkt Zilverschoon te zijn; bloeit met mooie boterbloem-achtige gele bloempjes.
Misschien heeft Ed een antwoord op de eerste..? :)
Zet er even een linkje bij, dan kan je vergelijken of t klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die bovenste lijkt wel het begin van een of andere boom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 ik denk dat de andere een ribes soort is. maar er zijn vele varianten in bladvormen (kleine en grote verschillen) EDDDDD wat ben je???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als t zilverschoon is, is de onderkant van het blad zilverachtig...leuk kenmerk toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja kruidenvrouw, denk dat je gelijk hebt. Maar welke... een ribes zou goed kunnen zoals eucalypje al zei. ED?? ;)