De snelste slak ter wereld deed 3 minuten en 41 seconden over 33 centimeter. Dus dat maal ongeveer 300 !

Toegevoegd na 2 minuten:
18 uur en 25 minuten
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bronvermelding?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wou, en dan aankomen en realiseren dat ie terug moet omdat ie zijn broodtrommeltje vergeten is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of zijn fietssleutel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (3)

Dat verschilt per slak, net als dat het bij mensen verschilt.

De ene slak is nu eenmaal sneller dan de andere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
0,003 m/s wereldrecord-snelheid van de snelste slak ooit gemeten.

Dus hij doet 3 meter in 1000 secondes dit * 33,3 = 100 meter in ongeveer 33333 Seconde.

(/60) = 555 Minuten

(/3600) = 9,26 uur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een seconde of 10, mits recht naar beneden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je doet het niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast dat dit een beetje een flauwe grap is, is het antwoord ook onjuist. Dit plaatje geeft de valversnelling weer. Na 1 seconde is de snelheid 10 m/sec, na 2 seconde 20 m/sec, enz. Hij zal ergens tussen de 4 en 5 seconden al 100 meter hebben afgelegd, door de steeds toenemende snelheid (niet precies na 4, want hij begint met snelheid 0, niet 10).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geldt overigens slechts in een vacuüm, anders moet je de luchtweerstand ook meerekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niks grap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk wel, jij weet heel goed dat de vraag niet zo is bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen tijd voor grappen. Het werk roept.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch vindt ik hem als grap leuker:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ook,alhoewel dit niet alleen voor slakken geldt!