Welk Dier is dit? (zie foto)

Het is geen wesp, bij of hommel. ik maakte deze foto in Den Bosch

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vroeg ik mij ook al af.. Ben benieuwd naar de antwoorden!!

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+ wou ik net zeggen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
....sorry......ik wou een plusje drukken en toen ik er achter kwam dat ik op min gedrukt had, was ik te laat....
Zal je elders compenseren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad een hoornaar, pas wel op met deze soorten ( zijn meerdere ) het gif kan tot 4 x ( dacht ik zo uit mijn hoofd ) meer zijn dan bij een gewone wesp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn wel veel minder agressief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zijn idd naar mijn ervaring niks agressief.
Op mijn voorlaatste adres hadden we er elk jaar wel meerdere maanden een aantal Hoornaars op onze zolder,in sommige maanden bijna alle dagen wel een paar.
Ze vlogen op het daglicht van het gesloten raam af,en daar kon ik ze gemakkelijk pakken,dat deed ik met mijn rechter hand,en die stopte ik dan in mijn linker hand,dit telkens zonder handschoenen,en dan moest ik mijn linker hand dichthouden of het zou ontsnappen.
Daarna ving ik gelijk een tweede en een derde hoornaar en die stopte ik bij de anderen in mijn linker hand,die ik dicht hield.
En weet je nog?Zonder handschoenen.
Omdat het zolderraam niet open kon had ik wel mijn rechter hand vrij om de deuren naar buiten open te doen,en daar opende ik mijn linker hand om de drie hoornaars vrij te laten en ze waren telkens zo levendig dat ze vanaf mijn hand weg vlogen.
Dit gebeurde zeer vaak,en ik werd nog nooit gestoken.

Andere antwoorden (1)

het is een hoornaar, een heel grote wespensoort.