Hebben de stoffen nicotine, koffie, cola, alcohol en slaapmiddel invloed op de snelheid van de hartslag van een watervlo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
3.1K

Het beste antwoord

Ja, het hart gaat sneller kloppen van de eerste 4 en langzamer van de slaapmiddelen.

The heart is at the top of the back, just behind the head, and the average heart rate is approximately 180 bpm under normal conditions. Daphnia, like many animals, are prone to alcohol intoxication, and make excellent subjects for studying the effects of the depressant on the nervous system – due to the translucent exoskeleton, and the visibly altered heart rate. They are tolerant of being observed live under a cover slip and appear to suffer no harm when returned to open water. This experiment can also be done using caffeine, nicotine or adrenaline and observing an increase in heart rate.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn dat allemaal stoffen die een watervlo tot zich neemt?
Ik denk dat hij bij toediening snel het loodje zal leggen!
Dus dan zal er geen hartslag gemeten kunnen worden.