Hallo Annswers,
Een goede vraag ;) ik heb even flink moeten zoeken maar ik heb het ongeveer gevonden:

Allereerst; de grootte van de eierstok hangt sterk af van de leeftijd van de vrouw (zie figuur)!
Een vrouw van 25-30 jaar heeft de grootste eierstokken, bij een jongere of een oudere vrouw zijn de eierstokken kleiner.
Op deze leeftijd (dus maximale grootte) is een eierstok 2-4cm lang en 1,5-2cm breed.

De eileider is gemiddeld 10cm lang, maar dit kan erg verschillen per vrouw.

ik hoop dat je wat met mijn antwoord kan!
Groetjes,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niets tegen het andere (uitstekende) antwoord, MAAR je zet er niet specifiek bij dat het over mensen moet gaan.

olifanten hebben VEEL grotere eierstokken en insecten echt veel kleinere.

Dus als je de vraag inderdaad op zijn breedst bedoelde is de spreiding echt heel groot.
amigo