Heel basaal gezegd: De variatie in de genen van leven. bv: De variatie in oogkleur wordt voortgebracht door genetische diversiteit voor ookleur. Als die er niet zou zijn, zouden we dezelfde kleur ogen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Genetisch materiaal is te zien als het recept voor een organisme.

Dat waaruit ieder organisme is opgebouwd.

Genetische variatie of genetische diversiteit is het bestaan van verschillen (variatie) in het genetisch materiaal van een populatie, een biologische soort of een heel ecosysteem.

Kan je hier over verder lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Genetische_variatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
genetische diversiteit is de meest fundamentele vorm van biodiversiteit, zie bijgesloten artikel waar ook heel mooi wordt toegelicht hoe de klimaat verandering hier invloed op heeft
amigo