Bestaat er een vogel die klinkt als een blokfluit?

Elke morgen hoor ik al heel vroeg alsof iemand twee of drie dezelfde tonen op een blokfluit speelt. Dit moet haast wel een vogel zijn, maar ik kan er alleen niet achter komen welke vogel dat is. Het zou ook een volierevogel van iemand uit de buurt kunnen zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
4.5K

Antwoorden (3)

Er zijn vogels die geluiden nadoen, bv de beltonen van mobieltjes ed. Dus ja, het kan best dat er een vogel bij jou in de buurt klinkt als een blokfluit. Mooi voorbeeld van geluiden doie vogels voortbrengen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat het bijvoorbeeld een spreeuw is. Die staan erom bekend dat ze goed zijn in het imiteren van geluiden. Als deze spreeuw heeft gewoond bij het huis van iemand die een bepaals blokfluitliedje aan het oefenen was, elke dag hetzelfde stukje voor een bepaalde periode, dan kan die spreeuw dat na zijn gaan doen.
Zo zijn er ook spreeuwen bekend die ringtones van telefoons fluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koekoek (te weinig tekens)