Bestaan er ook voorbeelden van siamese tweelingen bij dieren?

Siamese tweelingen, een foutje van moeder natuur. (dit is niet bedoeld als disrespect) D.m.v. documentaires kunnen we sommigen volgen. Maar hoe zit dit in de dierenwereld. Bestaat het, en zijn er ook voorbeelden van, en blijven ze soms dan ook in leven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
4.8K

Antwoorden (4)

Dat komt net zo goed voor bij dieren als bij mensen. Hoe vaak hoor of lees je niet kalf met 6 poten, varken met 2 koppen, dat zijn in feite ook siamese tweelingen, maar anders bij mensen leven die siamese tweelingen niet lang en worden ze zeker niet extra in leven gehouden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf gevangen in het bos?+1
AWM
14 jaar geleden
Ja, in het krokodillenbos :-D
je heb het ook bij andere dieren.
het is mogelijk van insect tot zoogdier.
bij de wesp heb ik het met eigen ogen gezin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ahhh, die vogeltjes heb ik gezien ja, op tv.
42 dgn :-D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb jij die 42 dagen op tv gezien :DDD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Néhé, jij nog 42dgn ^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee die zitten echt met het bostbeen vergroeit aan elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zouden die vogeltjes vliegen?
+1
Niet alleen mensen kunnen een Siamese tweeling zijn. Het komt ook voor bij dieren. Een boer in Spanje ving een slang met twee koppen.
Tweekoppige slangen kunnen zo’n 10 tot 20 jaar leven. Zo leefde er eentje heel zijn leven lang in een dierentuin in San Diego. Deze slang heeft 15 normale
nakomelingen gekregen.