Tref je rond de maand september nog veel slakken in bossen?

Ik wil deze namelijk gebruiken als voedseldieren voor mijn reptielen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Ja zeker, het is nog warm genoeg maar als de temperatuur lager is dan 10 grade kom je we bijna niet meer tegen. Onder de 5 graden kom je we niet tegen. Slakken komen af op warmte en vocht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zie regelmatig nog slakken, niet in het bos, maar wel oversteken op tussenwegen waar veel landbouwgrond is.
Dus ze zullen dan ook nog mogelijk wel in het bos zitten.
Ligt er wel aan hoe de temparaturen verder in september gaan verlopen, of je ze ook blijft zien.
Maar nu zitten er nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onze tuin heeft een heuze slakkenplaag op het moment dus je zult ze ook nog zeker kunnen vinden in het bos