Kan ik in de winter binnen tomaten kweken?

Ik heb ongeveer twee weken geleden tomatenzaadjes geplant, die ik vandaag verspeend heb.
Natuurlijk is dit niet echt een 'goede' periode om tomaten te kweken, maar ik wilde het toch graag proberen. Zijn er nog tips om de plantjes de winter door te helpen of geven jullie mijn project weinig kans van slagen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

als je er een paar groeilampen/ daglichtlampen boven kan zetten zal het wel lukken.
doe je dit niet, dan zullen de plantjes erg spichtig gaan worden bij gebrek aan licht.
de dagen zijn te kort, en binnen heb je sowieso veel minder licht dan buiten.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het niet eenvoudig is.

tot planten zul je wel komen maar hoe ga je de bevruchting regelen als er geen bijen en hommels meer zijn (en niet binnen), dus met andere woorden, hoe komen er tomaten aan???

zie ook de volgende link met allerlei info
amigo