"Goudvissen, koikarpers e.d. moet je bijvoorbeeld nooit aan je reptiel geven. Deze hebben steeds vaker last van koudbloedige TBC. Het is nog niet zeker of deze vorm van TBC overgaat op reptielen. Gewoon niet uitproberen dus!"

Dit heb ik gevonden op: http://www.avro.nl/web/avro_dier_en_natuur/vraag_en_antwoord/reptielen/voedseladvies_voor_reptielen.aspx

Niet heel wetenschappelijk, maar voor zover ik weet komt vis TBC voor bij koudbloedige in het algemeen. Er is ook besmettingsgevaar voor mensen, dus je moet voorzichtig zijn als je open wondjes hebt.