Waarom gaan vliegen altijd op je huid zitten als je stilzit?

Een vraag geboren uit pure frustratie ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
9.9K

Antwoorden (4)

Ze zoeken voedsel op stilstaande levenden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Enneh, waarom dan bij voorkeur op stilzittende levenden?
Waarschijnlijk omdat als jij gaat bewegen ze niet goed stil kunnen zitten..

en tja.. ik denk dat je zelf ook liever voedsel eet dat op een bord je ligt dan dat de aardappels over de vloer heen lopen en je ze eerst moet vangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op je huid kunnen ze lekker opwarmen, dat scheelt weer energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is echt niet bij alleen mensen.Paarden zitten ook vaak onder de vliegen vooral bij de ogen.De vliegen willen eten van onze huid En als het even kan ook eitjes leggen maar we zijn immers niet dood dus dat lukt dan nog even niet.Zou je tijdens het hardlopen in een groot stil bos dood neervallen en niemand vindt je dan vinden de vliegen je het eerst, mits het geen winter is.