Het antwoord is: Nee.
Bacterien hebben geen celkern en geen celwand.
Dieren hebben wel een celkern en geen celwand
Planten hebben wel een celkern en wel een celwand
Schimmels hebben geen celkern en wel een celwand.

Dat is het fundamentele onderscheid wat bepaalt of iets een plant, dier, schimmel of bacterie is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

volgens mij zijn bacteriën beestjes... brbrbr. :-))
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja ik weet het niet!
bacterien zijn een opzichstaande groep!
:'(
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn Bacteriën, Schimmels, Planten, Dieren.

Het is dus een aparte groep.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een bacterie is een bacterie en geen plant of dier. Het is een eigen groep net als schimmels.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bacteriën zijn (ééncellige) micro-organismen, die zo klein zijn dat zij doorgaans alleen onder een microscoop zichtbaar zijn.

Een belangrijke eigenschap van bacteriën is, dat zij zich snel kunnen vermeerderen. Een bacterie is een prokaryoot en heeft dus geen celkern. Het erfelijke materiaal zweeft rond in het cytoplasma.

Het DNA bestaat meestal uit één enkel ringvormig chromosoom, vaak vergezeld van één of meerdere plasmiden, die eveneens genetische informatie bevatten.

Bacteriën kunnen gemakkelijk onderling plasmiden uitwisselen (conjugatie), waardoor zij muteren. Op deze wijze ontstaan voortdurend nieuwe bacterie-soorten.