hoeveel liter water past er in de endeldarm tot mond van een mens?

dus gewoon als het er niet gelijk uit zou lopen als je het er in giet :P

Toegevoegd na 4 minuten:
naar aanleiding van het antwoord van walter, als je uit gaat van een gemiddeld persoon..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
6.4K

Het beste antwoord

slokdarm= 30cm lang met straal van 2 cm
Inhoud is (2 pi x r x r x h) = 753,6 cm3 = 0,753 l
maag= 1,5 liter
dunne darm= 15l (600cm*3,14*2*2*2= 15072)
dikke darm= 6l (200cm*3,14*2*7*7= 61544)

is totaal ongeveer 23 liter exclusief mond en keelholte

*uiteraard komen er nog kleine hoeveelheden bij door overgangen ed. maar deze zijn nagenoeg verwaarloosbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat is passen? 10 liter water past makkelijk maar heeft de dood tot gevolg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar dat is nu even niet belangrijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is zoon man die er een act van maakt, die gast kan 10 liter water in een stuk door drinken... Dus het zal trainbaar zijn. Ik denk idd bij een normaal mens zo rond de 10-15 liter en dan overleef je het niet
Als ik de grote onderdelen tel:
maag 1-2 l
dunne darm 2 l
dikke darm 7 l
en dan nog een beetje voor alles wat er tussen ligt zou ik zeggen 11-12 l

zie link
dunne darm is diameter 2 cm en 6 m lang
dikke darm is gemiddeld 6,5 cm diameter en 2 m lang
amigo