Blijft okselhaar groeien net als hoofdhaar, of blijft het op een lengte net als wenkbrauwen?

Een heel naïeve vraag misschien, maar kan je net zoals je hoofdhaar, je okselhaar 'oneindig' lang laten groeien, of blijft het op een gegeven moment op een lengte, net als bijvoorbeeld de wenkbrauwen?

Toegevoegd na 9 uur:
De zoekfunctie deed het niet, dus ik wist ook niet of de vraag al eerder gesteld was.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
6.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht heb je wat aan de antwoorden op "ikhebeenvraag" over de lengte van lichaamsbeharing - http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/13292
- http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/1247

Het beste antwoord

Geen naïeve vraag, maar wel een vraag die
al eens gesteld is.

http://www.goeievraag.nl/vraag/okselhaar-schaamhaar-hoofdhaar.31949

Er zijn mensen genoeg [ echt waar!!!!] die hebben nog nooit hun okselhaar of schaamhaar geschoren.
Dat was vroeger geen mode, namelijk.

Dus die mensen hebben gewoon okselhaar.
Van een bepaalde - genetisch bepaalde - lengte.
En dat groeit niet door tot het onder het manchet van het overhemd uitkomt. Of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je moet wel Maoni Vi heten... Die houdt het wereldrecord van langste okselhaar, 81 cm lang! Ik kan er geen foto's van vinden, helaas... Of gelukkig :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Er zijn nu overigens ook nog genoeg mensen die hun okselhaar en/of schaamhaar niet scheren, omdat ze het niet belangrijk vinden om met de mode mee te gaan, het onnatuurlijk vinden, of teveel gedoe vinden.

Andere antwoorden (1)

Okselhaar groeit niet door. Er zijn mensen -ik ben er één van- die nauwelijks okselhaar hebben en die hoeven zich dus ook niet te scheren.
Schaamhaar en borsthaar groeit ook niet door; het zou een heel bijzonder gezicht zijn als dat wel gebeurde ;-)
Het enige haar wat dus wel doorgroeit is hoofdhaar en snor-/baardgroei.