Tot welke leeftijd groei je?

Ik ben nu 16,5 jaar en 172 cm lang
Mijn moeder 178 cm
Mijn vader 184 cm
Mijn broer 192
Oftewel ik blijf best wel achter met mijn lengte.
Ik wil graag weten hoe lang ik word en tot welke leeftijd je als meisje
Zijnde groeit? BVD

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
14.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht wordt je niet langer, maar 1.72m. is een mooie lengte hoor! Er zijn veel fotomodellen die kleiner zijn. Mannequins hebben een lengte van ongeveer 1.76m tot 1.90m.
Kimath
12 jaar geleden
De meeste fotomodellen zijn toch wel iets langer dan 1.72m
Korter dan dat kan ook wel, maar dan kom je al snel in het glamour circuit terecht.
Voor fashion zoeken ze over het algemeen mensen met lange armen en vooral lange benen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik 13.5 jaar was werd ik ongesteld en toen was ik 163 cm! Dus behoorlijk wat gegroeid.. Ik heb lange armen en benen, maar m'n rug is vrij kort.. En ik vind catwalk lopen het leukst.. Ik werd een 'natuurtalent' genoemd. Dus jammer dat m'n lengte niet meewerkt. Ik geef zeker niet op en hoop nog iets te groeien. Bedankt voor jullie reacties! Xx
Kimath
12 jaar geleden
Als je catwalk lopen leuk vind, moet je eens kijken bij mode academies. De studenten daar zoeken vaak mensen om de eindejaarsopdrachten te showen. Je kunt het altijd proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik inderdaad al vaker gehoord! Maar hoe kom je met dat soort academies in contact..?
Kimath
12 jaar geleden
Ik heb zelf eens meegelopen met zo'n dhow, erg leuk :)
Ik kwam in contact met een studente via de site ModelMayhem. Dit is een site waar je gratis een account kan maken om in contact te komen met fotografen en dergelijke (soort van Hyves eigenlijk).
Als je hier meer info over wilt, stuur maar een PB, dan leg ik het uitgebreider uit.

Antwoorden (3)

Volgens het Medisch Webboek ben je als meisje met 16 jaar volgroeid:

De groeipatronen zijn bij meisjes en jongens in de schoolleeftijd erg verschillend. Gedurende de laatste schooljaren is er een fase dat de meisjes groter en zwaarder zijn dan de jongens, dit wordt veroorzaakt, doordat hun groeispurt eerder begint (ongeveer tot 9,5 jaar is de gemiddelde lengte hetzelfde van jongens en meisjes). Wanneer de ze de leeftijd van 13,5 jaar hebben bereikt zijn de meeste jongens weer groter dan de meisjes geworden. Meisjes zijn met 16 jaar al uitgegroeid en jongens pas met 19 jaar. De uiteindelijke lengte van volwassen mannen is gemiddeld 1,84 en bij volwassen vrouwen is de gemiddelde lengte 1,71.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste meisjes hebben rond hun eerste menstruatie het grootste deel van de lengte groei al achter de rug. Daarnaast wordt bij meisjes het bekken breder en neemt de hoeveelheid lichaamsvet toe, waardoor de typische "zachte" vrouwelijke vorm ontstaat. Na de eerste menstruatie groeit een meisje nog slechts enkele centimeters.
fremar
12 jaar geleden
Volgens http://www.dievanmij.nl/gezondheid/zorg-medicijnen/Rekenhulp-hoe-lang-wordt-mijn-kind.html?page=1 zou je nog ietsje langer kunnen worden. (175). Maar heel veel centimeters komen er waarschijnlijk niet meer bij.