Waarom zijn er nu zoveel spinnen terwijl je ze in de zomer niet ziet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Het beste antwoord

De meeste spinnen in onze streken leven 1 a 2 jaar. In het voorjaar en de zomer vindt de paring plaats en zijn de jonge spinnen die daarna uit de eieren komen minuscuul. gedurende de zomer groeien ze (vaak verzorgd door moeder) tot volwassenheid. Na een aantal vervelling fases is de herfsttijd de tijd dat ze volwassen en zelfstandig in grote getale tevoorschijn komen en hun webben spinnen. Deze vallen extra op omdat ze vaak bedauwt zijn. Ook omdat er in deze tijd veel andere volwassen insecten zijn welke in hun web geraken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik neem aan dat je bedoelt 'spinnen in huis'
De grote spinnen die nu in huis rondlopen zijn mannetjes van de huisspin, op zoek naar een vrouwtje .Zowat alle inheemse spinnen hebben nl. een korte voortplantingsperiode, twee tot vier weken, die vastligt in het jaar. Bij de huisspin gebeurt dat op het einde van de zomer.