Wat is het eerste geraamte hier in Nederland ooit gevonden?

Toegevoegd na 2 minuten:
Weet niet of dit in de goeie categorie staat.

Toegevoegd na 36 minuten:
Inderdaad: het oudste geraamte.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Rieneke1
12 jaar geleden
je bedoelt het oudste geraamte?

Het beste antwoord

Dat is het skelet dat ze Trijntje hebben genoemd. Ze is 7000 tot 9000 jaar oud en gevonden in Swifterbant (ligt bij Dronten in Flevoland).
Hier vind je een uitgebreid krantenartikel over Trijntje:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1795748/2010/09/24/Oudste-skelet-van-Nederland-gevonden.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, heb het krantenartikel gelezen. reuze interessant.
Trijntje lag alleen niet bij Swifterbant maar is bij Hardinxveld-Giesendam gevonden.
In Swifterbant ook delen van skelet, waarvan nog niet bekend hoe oud.
Dus tot nu toe: Oudste skelet.