Weten honden eigenlijk zelf dat ze kwispelen?

Is dit gekoppeld aan emoties en gaat het bijna automatisch of moeten ze zelf bewust bedenken "Ik ga kwispelen.. " bijvoorbeeld om aandacht te trekken voor iets?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.6K

Het beste antwoord

denk dat ze weten dat ze kwispelen want er zijn verschillende manieren van kwispelen. Onderdanig ,blijdschap etc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Net als kinderen wel eens staan te trappelen, staan honden te kwispelen. Daar wordt niet bij nagedacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga voor emotie, omdat net zo iets is als lachen, huilen, blozen bij mensen. Wij denken ook niet ik ga even blozen of zo, maar we weten wel dat we blozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honden denken niet "Ik ga kwispelen," misschien denken ze "woef woef woef." Maar da's geen zin met een onderwerp en een werkwoord en meer van dat soort nuttige nadenk-bouwstenen; eerder een emotionele uiting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is een reflex dat automatisch bij blijdschap optreed. maar de hond weet wel degelijk dat hij het doet. net als dat hij weet dat ie loopt gromd of aijn tanden laat zien als hij boos is. dat moet hij zelf aansturen.
dus ja de hond weet dat hij kwispelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat gewoon automatisch, je moet bijvoorbeeld goed weten dat kwispelen echt niet altijd betekent dat een hond vrolijk is. Het wil zeggen dat hij opgewonden is, maar dat kan dus ook boosheid betekenen. De oren vertellen veel meer over zijn humeur.