Ik heb last van klepkevers hoe kom ik hiervanaf?

Ik heb al maanden last van oranje fluorizerende kevertjes van ongeveer een centimeter groot ze maken een klepperend geluit aleen in de nacht de buren worden er ook
helemaal gek van (hebben zelfs met de politie gedrijgt)
Ik heb een spuitbus gif gekocht maar daar hebben ze lak aan
hoe kom ik hiervan af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je niet klopkevers?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die zijn toch familie van fledders?
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik ken iemand die "Karel Klepkever" werd genoemd omdat-ie ongelooflijk kon ouwehoeren. Joop Klepzeiker is ook een bekende naam. Maar een beestje dat klepkever heet...? Nooit van gehoord. Kun je misschien een fotootje bij je vraag plaatsen? (Niet van jezelf, maar van die klepkever dus).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee volgens de bioloog zijn het klepkevers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.cartechnic.nl/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=51:kever69turbo&catid=31:general
had er laatst een te pakken, zie url
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is gewoon een auto
Pieter2011
12 jaar geleden
Nee, het ís een kever. Mét klep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik neem aan dat de benaming klepkever slaat op het feit dat de kever veel geluid maakt (kleppen)
niet op de wetenschappelijke naam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist, dat denk ik ook. En als ik zoek naar insecten die geluid maken, dan denk ik aan een wants of een cicade.

Het beste antwoord

woorden die je voor dit stukje tekst moet kennen zijn:
engerlingen= larve van groot aantal soorten kevers
aaltjes= Microscopisch kleine wormpjes

Chemische bestrijding van engerlingen is - als de wetgeving het al toestaat! - niet effectief, zoals je zelf ook al achter gekomen bent. Bovendien worden ook nuttige bodembewoners en hun larven gedood.
Engerlingen van de meeste kevers zijn zeer goed te bestrijden met insectparasitaire nematoden. Insectparasitaire nematoden (ook wel aaltjes genoemd – niet te verwarren met schadelijk plantparasitaire aaltjes) zijn microscopisch kleine aaltjes

De inzet van aaltjes is een zeer effectieve aanpak "aan de bron". Na het aanbrengen van de aaltjes zijn de eerste effecten na een paar dagen tot een week merkbaar. De engerlingen verkleuren en sterven.

Het succes van de toepassing van deze biologische bestrijding is afhankelijk van de soort engerling. Het is daarom van groot belang vast te stellen welke soort engerling de schade veroorzaakt. Engerlingen van de rozekever, junikever en sallandkever vinden we alleen onder graszoden. De engerlingen van andere kevers komen ook voor in andere gewassen.

samenvatting: wat je moet doen is uitzoeken wat voor kever het is, en dus welke soort aaltjes je nodig hebt
of een ander bestrijdingsmiddel kopen zoals een rozekeverval deze werkt m.b.v. een lokstof