Hoe komt het wanneer ik een spin zie (of ander insect) dat ik dan het gevoel dat ie over mijn rug heen loopt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Klinkt als Arachnophobie.
Dan heb je een ziekelijke angst voor spinnen( en andere insekten )
Een fobie dus.
Een tante van mij heeft dat ook.
Ze krijgt overal jeuk als ze spinnen en andere insekten ziet.Zelfs als ze ze op TV ziet.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arachnophobie:
De rechtstreekse confrontatie met spinnen kan in serieuze gevallen leiden tot ernstige paniekaanvallen.
als er sprake is van Arachnophobie, waar het wel op lijkt, is dit in elk geval een erg lichte vorm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arachnophobie, ik kende dat woord eerste niet. Nu wel en heb het opgezocht.

Andere antwoorden (3)

Dit is gewoon jouw gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is meestal de oorzak van:

Nerveusheid
Jeuk
Bang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben inderdaad bang voor insecten
dit komt door jouw eigen verbeelding
als jij een spin ziet vind je het waarschijnlijk nog enger als deze over je heen loopt, daardoor krijg je het gevoel alsof hij over je heen loopt, en krijg je dus de rilling.

dit kan je misschien het best vergelijken met een enge film. Als in deze film een haai naar een surfer komt zwemmen dan gaat bij veel mensen ook zo'n rilling over de rug omdat ze zich meteen voorstellen dat deze surfer wordt aangevallen.