Kunnen vissen horen?

Ik heb een aquarium.
Uit ervaring weet ik dat vissen wel trillingen aan voelen komen en daar ook op reageren, maar kunnen ze ook horen wat er boven water gebeurt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
6K

Antwoorden (2)

Vissen hebben geen oren, maar ze kunnen wel horen. Hun oren zitten in hun kop. Vissen hebben kunnen veel beter horen dan mensen. Dat komt door hun zwemblaas. Hun zwemblaas versterkt het geluid dat ze horen. Daardoor kunnen ze het beter horen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja als je het aquarium aan tikt voelen ze de trilling , Maar de ene die het als eerst heeft gezegd heeft gelijk De oren zitten in het hoofd