Zijn er geluiden die de mens nog nooit gehoord heeft?

Ik heb het dan niet over de geluiden die de mens niet kan horen doordat het buiten het frequentiebereik van de mens vallen. Ontstaan er nog nieuwe geluiden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1K

Het beste antwoord

Vast wel ; elke nieuwe uitvinding heeft weer een nieuw geluid, al zal het altijd in de verte lijken op iets dat we al kennen. Maar daar kunnen we ons op dit moment dus nog geen voorstelling van maken.

Een dikke tweehonderd jaar geleden, bijvoorbeeld, wisten mensen nog niet hoe ene vliegtuig klonk, of een auto, of gerammel op een toetsenbord, of een elektrische gitaar, of het rinkelen van een telefoon. Of het pingeltje dat betekent dat je een nieuw emailbericht hebt. Zo zullen er met elke nieuwe uitvinding / ontdekking 'nieuwe' geluiden ontstaan. Maar ook nieuw te ontdekken diersoorten kunnen geluiden produceren die we wellicht nog niet kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, die zijn er net zoals kleuren die de mens niet kan zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er maar net aan wat je onder 'geluid' verstaat. Geluid is niet meer dan een trilling op een bepaalde frequentie en technisch gezien is het mogelijk om iedere (voor de mens hoorbare) frequentie te kunnen fabriceren. Aangezien men precies weet welke frequenties de mens (in het algemeen) kan horen, neem ik aan dat daar dus tests voor zijn gedaan en dus zijn er mensen geweest die alle frequenties al eens gehoord hebben.
Als je met geluid echter het geluid van een loeiende koe, het geluid van de deurbel, het geluid van een draaiende discdrive, het geluid van sloffende voeten op een kiezelpad, enz bedoelt, dan denk ik dat we nog vele geluiden zullen tegenkomen die we nog nooit gehoord hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het wel. Er zijn vast veel dieren waarvan we het geluid nog niet kennen. Wat zegt een vlieg of een mier, om maar eens 2 heel gewone beesten te noemen? In de zee zitten ook veel dieren waarvan we het geluid nog niet kennen, wed ik. En dan het geluid van alle apparaten die nog uitgevonden gaan worden. En, wie weet, maken ook planten geluid; alleen weten we dat (nog) niet.
14 jaar geleden
Ik weet bijna wel zeker dat de mens heel veel geluiden nog nooit heeft gehoord, zoals;
- het landen van een alien ruimteschip
- het geluid van een levensverwoestende komeetinslag
- een goede grap van Tineke Schouten
- het boeren van een mier
- een windje van koningin beatrix
en zo kan ik nog wel even doorgaan.