Welke in het wild groeiende planten kun je eten? Graag met plaatjes!

Toegevoegd na 16 minuten:
Waarmee zou je je in leven kunnen houden - stel dat je verdwaalt in een afgelegen gebied in Spanje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2K

Het beste antwoord

Hier een mooi overzicht: http://www.permacultuurnederland.org/planten.php

Maar! Als je geen verstand van planten hebt, moet je altijd oppassen, soms zijn er giftige planten die erg op eetbare lijken.
Ook: in de natuur bessen en dergelijke altijd boven ruime kniehoogte plukken als er vossen en zulke dieren in het gebied zitten (anders kun je besmet worden met bepaalde ziekten).

Een en ander veronderstelt wel dat je in een gebied bent waar (veel) planten groeien, want er zijn natuurlijk ook gebieden die schraal zijn in dat opzicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De volgende planten kun je , zeker weten , eten .bosaardbeien , zuring , braambessen brandnetel (om soep van te maken ) vlierbes (om jam te maken ) vogelkers . De plaatjes heb ik er niet bij , sorry .
12 jaar geleden
Paardebloemen( blad en bloem) madeliefjes ( blad en bloem) Viooltjes ( bloem) Kippenmuur ( jong blad) Veldkers( jong blad) Winterpostelein, ( blad)
Zevenblad ( blad) Brandnetel ( blad soep)
Lisdodde/ waterplant ( dikke waterwortels)
bessen van de lijsterbes, meidoorn, duindoorn, vlier, wilde pruim, wilde appels, bramen, bosbessen, vossebes.
Sommige bessen zijn ongekookt licht giftig of smaken niet lekker.