Hoe heet een waterdier dat lijkt op een Waterjuf maar twee lamellen heeft?

Toegevoegd na 11 minuten:
Sorry ik bedoelde de larve van een libelle

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is me niet bekend, alle waterjuffers, libellen, vlinders en motten hebben 4 vleugels, dus kom je bij de vliegen uit, maar die lijken niet op de juffers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het over de staart-achtige dingen van larven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh juist ,je bedoelt de larven!
Dan zal het toch wel van een waterjuffer zijn, vergeet niet dat er heel veel soorten zijn, dus ook veel verschillen in de larven.
De laatste jaren zijn er wat nieuwe soorten bij gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, heel erg bedankt!

Het beste antwoord

Steenvlieglarven, Plecoptera, echte lamellen zoals bij een waterjufferlarve heeft deze soortgroep van zuurstofrijke beekjes echter niet. Larven van echte libellen (Anisoptera) hebben helemaal geen lamellen. Larven van waterjuffers (Zygoptera) en haften (Ephemoptera) hebben drie lamellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een 'echte libel' heeft een dubbel paar vleugels en hij is groter dan een waterjuffer. Er bestaan vele soorten van. Zie voor meer informatie http://www.natuurkalender.nl/achtergrondinformatie/achtergrond_libellen.asp
Amadea
12 jaar geleden
Oh juist ,je bedoelt de larven, die je onderwater ziet
Dan zal het toch wel van een waterjuffer zijn, vergeet niet dat er heel veel soorten zijn, dus ook veel verschillen in de larven.
De laatste jaren zijn er wat nieuwe soorten bij gekomen.