Kijk je ook in je slaap?

Ik bedoel dus of je ogen actief informatie doorgeven aan de hersenen. Ik heb het niet over de rem slaap.

Ik zou zeggen van wel, omdat je gewekt kuntworden door licht in je slaap.
Maar dan vraag ik me af,, wat gebeurt et met die informatie? Waarnemen en daarna direct weer vergeten?? Want van tijdensme slaap kan ik niks herinneren,, ook niet dat het donker was met mijn ogen dicht.
Ik weet het alleen door rationeel te denken..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

In een bepaald jaargetijde schijnt het vroege ochtend zonnetje, precies in mijn gezicht en wordt ik vaak wakker omdat ik licht zag, dus is er zeker wel een waarneming.
Maar elke waarneming wordt door onze brein ingeschat op belangrijkheid en in die volgorde opgeslagen of zelfs geheel niet opgeslagen, de hele dag door zien we dingen die we niet opslaan, of alleen in ons onderbewustzijn..
Het zonlicht dat ik zie als ik slaap wordt door mijn hersenen waarschijnlijk geschat op een klein beetje belangrijk, maar net voldoende om wakker te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je licht kunt zien met je ogen dicht is dat enkel een bewijs dat je nog wakker bent,en als er zeer stilletjes iemand je slaapkamer ingaat en het licht aandoet en daarna weer uit doet,en dit terwijl je diep aan het slapen bent?en je zou niet eens wakker worden omdat je niks merkt?
Dan is dit wel het bewijs dat je hersenen en je ogen op dat moment geen link hebben.Wat niet wegneemt dat tijdens je slaap je ogen toch kunnen bewegen,en het bewegen van je ogen tijdens je dromen bewijst dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wordt van de kleinste geluidjes wakker, tenminste als ze ongewoon zijn.
Maar ook van zonlicht dat in de vroege ochtend op mijn gezicht schijnt.

Andere antwoorden (1)

nope, alleen je oren reageren in je slaap. en dan alleen op bekende signalen zoals je naam. je ogen staan in slaapstand en zijn met andere dingen bezig en geven geen signalen door aan de hersenen (alleen noodoproepen) zoals plotseling vel licht, maar als je dit geregeld meemaakt word t een gewoonte en zal dit geen storende effekten geven. slapen met een stoboscoop aan zal dan rustgevend werken.
een oogarts, gegroet...