Ik heb zojuist een langwerpig gek insect vermoord.. maar tot mijn verbazing zag ik dat z'n binnenkant/bloed blauw was? Waarom is de binnenkant blauw??

nog nooit eerder gezien :S

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een adelborst ?
Steenuiltje
12 jaar geleden
Wat heeft het voor zin om een insect dood te maken? Je kunt het ook buiten de deur zetten!
Dit is zóóó zinloos!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook zinloos om je er druk over te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook zinloos om dat te zeggen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook zinloos om, ach laat ook maar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou ik ook nog antwoord kunnen krijgen? of alleen maar zinloze?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moordenaar!
Steenuiltje
12 jaar geleden
Natuurlijk zullen we allemaal wel eens op een spin staan of op een mier. Al wandelend verpletten we onder onze voeten een heleboel dingen waar we op dat moment geen weet van hebben, maar om nou bewust een insect dood te maken vind ik zinloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke oke, ik beken, ik heb net op een bacterie gestaan :o
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:o schande
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee mogelijkheden: Of het beest was van adel,
(blauw bloed)?
Of het was een alien.
alien hoeveel???Ik weet het niet meer,tel kwijt.ZOEKEN!!!
En ja,inktvissen en degenkrabben hebben idd blauw bloed,maar dat zijn geen insecten hé?
Heb je ook een foto ervan?Maar niet te plat,anders zoek je er maar één op internet,dan weet ik méér.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het een buitenaards wezentje was. een reis lichtjaren afgelegd, en was eindelijk hier op de planeet.... en wat denkt je #FLATS# gewoon keihard om zeep geholpen. nou Colin, jij kan een hele invasie verwachten hoor!! (of het was echt een insect, die hebben vaker gekke pruttel ipv bloed, soms geel, soms wit, en soms ook blauw)

Het beste antwoord

Het is een geleedpotige geweest. Die hebben een eiwit in het bloed genaamd hemocyanine. In geoxideerde toestand is hemocyanine blauw en dat geeft de blauwe kleur aan het bloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alle insecten zijn geleedpotige
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard! Achteraf gezien had ik beter kunnen antwoorden op Kwen en kunnen schrijven dat geleedpotige dit ook hebben. Maar zag ik veel te laat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje :)

Andere antwoorden (1)

Het bloed van de degenkrab, en inktvissen is werkelijk blauw. Dit wordt veroorzaakt door het feit dat het bloed van de degenkrab geen hemoglobine bevat voor het zuurstoftransport, maar hemocyanine. Dit eiwit bevat een koperion in plaats van een ijzerion en geeft het bloed van de degenkrab een blauwe kleur.

Het gaat hier over een krab maar er misschien zijn er ook insecten die hetzelfde hebben