In je ooglid zitten spieren voor zowel het optillen van je ooglid, de musculus levator en voor het sluiten, de musculus obliqularis als ik me niet vergis. Tijdens het slapen ontspant de hefspier, daardoor blijft ie oog gesloten tijdens het slapen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je ogen gebruiken geen spieren om je ooglid dicht te houden er zit geen rek of spanning op het ooglid.

dit merk je ook bij het overleiden van iemand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een toevoeging aan antwoord 2, spieren Ontspannen door het wegvallen van het spannings signaaltje van de zenuwen. Dit geldt voor alle spieren. Aanspannen is dan het aangaan van dit signaaltje.

Overigens ken ik niet veel bewegingen in het lichaam, die niet door spieren worden veroorzaakt. (op niet cellulair niveau)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
De penis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is indirect ook weer de hartspier...