Terminaal betekent feitelijk in de laatste fase en wordt voornamelijk gebruikt in de gezondheidszorg voor patiënten die spoedig aan een ongeneeslijke aandoening gaan overlijden.

Sommige terminale patiënten kiezen om deze laatste fase door te brengen in een hospitium voor palliatieve zorg. Anderen kiezen voor euthanasie om een einde te maken aan uitzichtloos en ondraaglijk lijden.

Dat kanker een vreselijke ziekte is die dodelijk kan zijn, wist je denk ik al.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Terminaal

http://www.kankerwiehelpt.nl/over-kanker/wat-is-kanker-1.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een zodanig uitgezaaide kwaadaardige ziekte dat genezing niet meer mogelijk is en de patiënt weet dat hij of zij zal overlijden aan de ziekte.
Amadea
12 jaar geleden
Kanker die ongeneeslijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de laatste fase van een ongeneselijke ziekte. De kanker is zo ver gevorderd dat je eraan zou overlijden en geen genezing meer mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terminaal betekent:
Het laatste of eindstadium (= terminus).

Met betrekking tot een ziekte is het laatste levensfase van een niet meer te genezen zieke.

Het zegt dus niets over wat voor ziekte het is.
En als het een vorm van kanker is, dan zegt het niets
over welke vorm van kanker.
Er zijn meer dan 100 verschillende soorten kanker. Elke soort is een andere ziekte.
Steeds meer soorten zijn te behandelen.
En als behandeling niet (meer) mogelijk is en het duidelijk is dat de patient er aan zal doodgaan dan is het dus een terminale kanker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat betekent dat de kanker zo erg is dat de laatste weken van het leven zijn aangekomen.
je bent uitbehandelt en dan aan zware morfine omdat je veel pijn heb.
je bent niet meer wie je was en het is de tijd dat je afscheid neemt.
:'(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekend dat je niet meer te genezen bent.Je ziekte bevind zich in het laatste stadium.