Is er een soort hamster dat over wakker is?

Ik heb eens een hamster gehad die echt pas heel laat 's avonds tot leven kwam, ik denk dat het een goudhamster was. Zijn er ook rassen die al wat eerder ontwaken?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie dat ik 'over' getypt heb, ik bedoel dus overdag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
5.3K

Het beste antwoord

Hamsters zijn schemer- en nachtdieren. Overdag slapen ze graag en laten ze zich niet veel zien.

De Russische dwerghamster vormt een uitzondering op de regel, die is ook wel overdag actief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb een russische dwerghamster, zij is rond 1600 uur altijd een uurtje wakker, maar verder wordt ze pas rond 22.00 echt actief, tot de volgende ochtend.
Je schijnt ze wel aan een ander ritme te kunnen laten wennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hamsters zijn schemer- en nachtdieren en je doet ze geweld aan als je ze een ander ritme aanleert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helaas, een hamster zal altijd actief zijn als de meeste mensen slapen, dus in de avond nacht.

je kan proberen de hamster de hele dag wakker te rammelen zodat ie gaat slapen als jij ook slaapt maar neem van mij aan dat ze hier niet blij van worden.

een hamster is gewoon een hamster en heeft zijn eigen gewoontes. stel je dit niet op prijs kan je voor een ander diertje kiezen.

het ritme is niet om te draaien.
die hier slapen door het kabaal van de dag heen en worden wakker als ze voer krijgen en een meelworm of een stukje fruit. maar in de nacht komen ze pas echt tot leven. echte hamsters dus, zoals een hamster hoort te zijn en ook moet kunnen zijn.