Worden beestjes aangetrokken door groene dingen?

Toen ik in de tuin zat was ik meer bezig om alle vliegjes van me af te slaan dan met lezen, worden die vliegjes e.d. aangetrokken door groene dingen (mijn shirt)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Het beste antwoord

Zie ook bijgevoegde link. Veel insecten schijnen kleuren te kunnen zien, het is alleen afhankelijk van het insect welke kleur precies. Honingbijen schijnen wel 6 kleuren te kunnen onderscheiden (logisch) en bijv een vlinder ziet goed ultraviolet.

Van vliegen weet ik alleen zeker dat ze een HEKEL hebben aan blauw, daarom wordt er ook veel blauw verwerkt in huizen in zuidelijke landen.

Welke vliegensoort een voorkeur voor groen zou hebben was niet te vinden MAAR vliegen zijn ook HEEL gevoelig voor zweet van alle soorten zoogdieren.

Dus om de test te doen of het de kleur was of de geur zou je direct uit de douche, op dezelfde tijd in hetzelfde shirt in de tuin moeten gaan zitten en kijken of je dan NOG zo populair bent. En dan 3 km joggen en vervolgens test 3 doen.
amigo
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
ook grappig, dit is mijn 2de antwoord in een uur op vragen van jou....

Andere antwoorden (1)

insecten voelen zich aangetrokken tot felle kleuren.

Dus als je felle of gekleurde kleding draagt, kan het zijn dat je erg interessant bent voor insecten.

ik heb het zelf een keer in Mallorca gehad toen we uit eten gingen.

het was zelfs zo erg dat de ober kwam met een ander shirt voor me, zodat ik normaal kon eten.

Dus idd dat komt door de kleur.

Toegevoegd na 1 minuut:
En dat is niet alleen bij groen hoor, ik had fel oranje aan.
maar goed paars, roze, rood ed.