loopt een nederlandse (vlakke land)hond meer gevaar in de bergen als een lokale hond die gewend is aan afgronden etc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

ja; Het lopen in bergen met los gravel ed heeft enige risico's, welke jonge honden snel aanleren. Maar een beest wat hier niet mee bekend is heeft een groter risico een ongluk te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sowieso loop een hond (of een ander individu) meer kans op gevaar wanneer de plek niet bekend is dan een individu die de plek/gebied wel kent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer zeker wel.
Als jij nog nooit geklommen hebt,denk je dat jij een berg kunt beklimmen dan?Nee toch hé?
Zo is dat bij een hond van het vlakke land ook,niet enkel omdat hij in de bergen de weg niet kent,maar ook omdat zijn spieren en uithoudingsvermogen het niet aankunnen,hij is dat klimmen helemaal niet gewend,op dat gebied is zo'n hond niet getraind.
Dat is bij een hond niet anders dan bij een mens.