Je genotype is je bouw zoals bepaalt is in je chromosomen, je fenotype is je genotype met invloeden uit het milieu. Als je bvb. besluit je haar te verven verandert je fenotype wel maar je genotype niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Fenotype is je uiterlijk en genotype is hoe je chromosonen enzo eruit zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het genotype zijn je genen, dus hoe je natuurlijk groeit en zal zijn enzo, en het fenotype is het gevolg daarvan samen met invloeden uit de omgeving. Dus bijv. als je blond haar hebt, en je verft het bruin, dan is blond haar je genotype, en bruin haar je fenotype.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal goed
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gedrag hoort ook bij het fenotype, staat er nog niet bij.
Om het gemakkelijk uit te leggen, moet je gewoon denken dat fenotype gewoon is wat je ziet (bijvoorbeeld, groot en grijs)

en genotype kan je niet zien en zijn de kenmerken bijvoorbeeld; GgLl

Ik moet dit ook net studeren voor een examen toegepaste biologie (;

Als je het nog niet snapt, mag je altijd uitleg vragen (;
'kzal het zo goed mogelijk proberen.