Bij Anas platyrhynchos en Anas crecca is dit hetzelfde geslacht. Is het bij Genista germanica en Gentianella germanica dan hetzelfde soort?

of mag je hier niet van spreken, omdat het echter heel verschillende dieren zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huiswerk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb morgen een examen over heel mijn biologieboek en aangezien ik mij dit afvroeg en het er niet in kon vinden, wilde ik wel graag het antwoord op deze vraag weten.

Antwoorden (1)

Nee, germanica betekent een soort van het geslacht die bekend is van Duitsland (Germania, germanica is van duitsland). De tweede naam beschrijft een eigenschap typisch voor die soort binnen het geslacht. Dat is niet noodzakelijk zo en het is ook niet zo dat stekelbrem alleen in Duitsland voorkomt. Vaak wordt ook de naam van de ontdekker gebruikt, of een typerende eigenschap, (met vlekjes = maculata, bij moerasplanten binnen een geslacht vaak palustris,), dat soort dingen. Hij wordt gebruikt om de soort van andere soorten in het geslacht te onderscheiden. De tweede naam zoals maculata,germanica of palustris kan binnen heel veel verschillende soorten gebruikt zijn.